Parcată în garaj

Activitatea „Parcată în garaj” din cadrul proiectului Aventură la volan a urmărit identificarea intereselor proprii şi a unor mijloace de economisire şi gestionare  a banilor, utilizând diverse forme și activități de învățare pentru 620 copii din municipiul Tulcea.

Au fost transmise  informații, deprinderi sănătoase și bune practici legate de educația financiară, care  conduc la schimbarea mentalității .

Activitățile derulate la Centrul Aproape de Tine au constat în jocuri pe echipe și cu voluntari, jocuri tematice, jocuri ce au exersat creativitatea, imaginația, coordonarea mână-ochi, dar și abilitățile de comunicare, de colaborare și de concentrare asupra sarcinii, oferind câteva repere importante în achiziția de noi metode de economisire şi gestionare  a banilor.

Păpușile marionete Raffaella Aventurescu, Bujie Aventurescu, părintele Raffaellei și moderatorul au ajutat participanții să înțeleagă dinamica economisirii banilor .

Păpușile marionete au ilustrat scenarii din viața cotidiană în care personajele au interacționat într-un anumit context cu evidențierea importanței practicilor legate de educația financiară. Copiii au înțeles că există diverse metode de economisire și că acestea comportă o anumită disciplină și perseverență alături de sprijinul familiei și al specialiștilor în domeniul financiar. De la principii transmise pe cale teoretică și ilustrate prin sceneta de teatru de păpuși, copiii au experimentat colaborarea în echipă pentru a avea succes. Îmbinarea ludicului cu teoreticul a permis fixarea cunoștințelor achiziționate și integrarea acestora alături de alte informații.

După descoperirea informațiilor în partea teoretică și aplicarea acestora în diverse jocuri și activități distractive, menite să-i relaxeze și să faciliteze procesul de învățare prin experiență, după personalizarea unui semn de carte ce conține versurile cântecului „Aventură la volan”, atelierul s-a încheiat cu o metodă de evaluare – Secretul zilei. Această activitate a presupus ghidarea copiilor în a înțelege metafora prezentată și a trasa paralele între mașină și bani, între povestirea Raffaellei și realitatea fiecăruia.

Copiii au fost conștientizați de faptul că banii pot fi economisiți. La fel ca în situația Raffaellei, economisirea banilor a presupus autocontrol, un scop bine definit și o temelie solidă a gratificării întârziate.

Parcată în garaj
Etichetat pe:                

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.