Cu mașina la plimbare

Activitatea Atelierului 2 „Cu mașina la plimbare,, a urmărit dezvoltarea unor aptitudini și abilități în ceea ce privește CHELTUIREA banilor, utilizând diverse forme și activități de învățare.

Au fost transmise  informații, deprinderi sănătoase și bune practici legate de educația financiară, care pot conduce la schimbarea mentalității adulților din jurul copilului.

Totodată activitatea a oferit exersarea deprinderilor de lucru în echipă, de respectare a regulilor și rezolvare de probleme. Jocurile, organizate şi desfășurate metodic, au avut o valoare formativă deosebită, ducând la deprinderi trainice şi la un progres evident al proceselor psihice al nivelului intelectual al copiilor, sporind interesul pentru a descoperi noutăți din diferite domenii conexe. Datorită laturii lui instructive, jocul a dus la dezvoltarea gândirii, imaginației şi creativității.

Reușita jocului, desfășurat  pe echipe, s-a bazat pe respectarea de către copii a unor reguli de care au trebuit să țină cont pe tot parcursul atelierului.

Pentru că mintea copiilor are o capacitate extraordinară de a-și culege singură informații și a le aplica, partea teoretică a fost inclusă într-o povestire, făcându-se apel la metaforă. Banul este un bun, o resursă, asemenea unei mașini. O mașină te poate duce la destinație în siguranță, dar dacă nu știi cum să o manevrezi corect și nu cunoști regulile de circulație, vei sfârși tragic. Personajele au fost păpuși marionete Raffaella, domnul Aventurescu Bujie, tatăl Raffaellei.

Pentru realizarea trecerii din lumea metaforei în plan real s-au folosit recuzită și elemente de scenografie cu scopul de a transpune planul imaginativ în plan real. Sunetele, imaginile, scena, dialogul (folosindu-se un personaj real pe post de joker) au fixat mai bine în mintea copiilor ideea transmisă de atelier.

Personajele din scenetă fac parte din familie, au obiceiuri reale (băutul ceaiului), sunt afectați de vremea de afară și se pot chiar îmbolnăvi, au nevoie de muncă fizică pentru a obține ceva, au emoții…toate aceste elemente adaugă valoare în plan real jocului. Interacțiunea cu lumea virtuală prin elemente ce se percep auditiv, vizual, tactil, chiar olfactiv (ceaiul pentru domnul Bujie) devin realitate

Atelierul s-a încheiat cu Secretul Zilei, o activitate de recapitulare și fixare a informațiilor. După descoperirea informațiilor în partea teoretică și aplicarea acestora în diverse jocuri și activități distractive, menite să-i relaxeze și să faciliteze procesul de învățare prin experiență, atelierul se încheie cu o metodă de evaluare – Secretul zilei. Această activitate a presupus ghidarea copiilor în a înțelege metafora prezentată și a trasa paralele între mașină și bani, între povestirea Raffaellei și realitatea fiecăruia.

Cu mașina la plimbare
Etichetat pe:                    

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.